Gezonde voeding voor de huid!

Cellulitis
Laat cellulitis jouw zelfvertrouwen niet schaden!
april 23, 2019
gladde benen
Gladde benen in de zomer, met Plasmalite™
mei 21, 2019

Gezonde voeding voor de huid!

Wist je dat de huid niet alleen van buitenaf verzorgd moet worden, maar ook van binnenuit? De huid is eigenlijk een reflectie van de algehele gezondheid. Dus naast dat je de juiste huidverzorging moet gebruiken, is het ook belangrijk dat je gezond eet. En er zijn bepaalde voedingsmiddelen die extra goed zijn voor de huid… Wij hebben deze voedingsmiddelen op een rijtje gezet. Eet jij ze al regelmatig?

1. Goji bessen

Goji bessen zijn kleine bessen uit China, die al ruim 2000 jaar worden gebruikt in Chinese medicijnen door hun vele gezondheidsvoordelen. Ze zijn rijk aan antioxidanten en andere plantaardige voedingsstoffen die ontstekingen verminderen, het immuunsysteem verbeteren en de gezondheid van de huid verbeteren. Daarnaast zijn ze een goede bron van essentiële vetzuren, mineralen en Vitamine B.

2. Walnoten

Walnoten zijn een goede bron van cel-hydraterende omega-3 vetzuren, die celmembranen helpen bij het aantrekken en vasthouden van vocht. Dit is essentieel voor het herstel van bindweefsel.

3. Eieren

Eieren bevatten lecithine, een essentiële voedingsstof voor het herstellen van weefsels en daarnaast helpt het om nieuwe gezonde cellen te produceren. Ook zijn eieren een geweldige bron van eiwitten.

4. Granaatappels

Granaatappels zitten bomvol voedingsstoffen, denk aan vezels, proteïnes, Vitamine C, Vitamine K en ga zo maar door. Daarnaast zijn ze ook een goede bron van antioxidanten.

5. Koud-water vissen

Deze vissen zijn een goede bron aan vetzuren, die bijdragen aan een gezonde metabolisme en vermindering van de cholesterol. Daarnaast zijn ze ook erg goed voor hydratatie.

6. Abrikozen en mango’s

Deze vruchten bevatten een hoge hoeveelheid Vitamine A, die naast andere voordelen, de levenscyclus van huidcellen optimaliseert.

7. Broccoli en spinazie

Deze groentes zijn een belangrijke bron van alfa liponzuur, een krachtige antioxidant of ontstekingsremmer die bijdraagt aan verschillende processen in het lichaam.

8. Bruine suiker

Bruine suiker is een goede bron van vezels en bevat daarnaast ook glycosaminoglycanen, welke essentieel zijn bij het produceren en onderhouden van bindweefsel.

9. Pompoen, sesam en zonnebloempitten

Deze voedingsmiddelen bevatten L-Carnitine die vetzuren transporteren naar cellen. Met als doel het verbranden van vet en versterken van cellen.

10. Linzen

Linzen helpen bij het verlagen van cholesterol, zijn rijk aan antioxidanten en bevatten daarnaast ook zes belangrijke mineralen, twee B Vitamines en proteïnes.
Dus naast de juiste huidverzorging is je voeding ook erg belangrijk… Kun jij één van bovenstaande voedingsmiddelen in jouw dieet verwerken? Ben je benieuwd hoe je de huid ook van buitenaf kunt verzorgen? Neem dan contact op met één van onze specialisten.
Afspraak maken